Ogólne Warunki
Ogólne Warunki
Artykuł 1 – Definicje
W niniejszych ogólnych warunkach poniższe terminy mają następujące znaczenie:
Czas na odstąpienie: okres, w którym konsument może skorzystać ze swojego prawa do odstąpienia od umowy;
Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w ramach wykonywania zawodu lub działalności gospodarczej i która zawiera umowę na odległość z przedsiębiorcą;
Dzień: dzień kalendarzowy;
Umowa długoterminowa: umowa na odległość dotycząca serii produktów i/lub usług, której obowiązek dostawy i/lub zakupu jest rozłożony w czasie;
Trwały nośnik: każdy środek, który umożliwia konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji skierowanych do niego osobiście w sposób umożliwiający ich przyszłe wykorzystanie i niezmienione odtworzenie;
Prawo do odstąpienia od umowy: możliwość konsumenta do anulowania umowy na odległość w terminie na odstąpienie;
Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna oferująca produkty i/lub usługi konsumentom na odległość;
Umowa na odległość: umowa zawarta w ramach zorganizowanego przez przedsiębiorcę systemu sprzedaży produktów i/lub usług na odległość, w której do zawarcia umowy wykorzystuje się wyłącznie jedną lub więcej technik komunikacji na odległość;
Technika komunikacji na odległość: środek, który może być wykorzystany do zawarcia umowy bez jednoczesnej fizycznej obecności konsumenta i przedsiębiorcy;
Ogólne Warunki: niniejsze Ogólne Warunki przedsiębiorcy.
Artykuł 2 – Tożsamość przedsiębiorcy
Nazwa firmy: T.J.K.E-Commerce
Adres firmy: Lollestraat 25
Kontakt: pomoc@veloura.pl
Numer KvK: 88519805
Artykuł 3 – Zastosowanie
Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do każdej oferty przedsiębiorcy oraz do każdej umowy zawieranej na odległość i zamówienia pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem.
Przed zawarciem umowy na odległość tekst niniejszych ogólnych warunków zostanie udostępniony konsumentowi. Jeżeli nie jest to możliwe w sposób uzasadniony, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, że ogólne warunki są dostępne do wglądu u przedsiębiorcy i zostaną niezwłocznie przesłane konsumentowi na jego żądanie bezpłatnie.
Jeżeli umowa na odległość zostaje zawarta drogą elektroniczną, tekst niniejszych ogólnych warunków może zostać udostępniony konsumentowi w formie elektronicznej w taki sposób, aby konsument mógł je przechowywać w łatwo dostępny sposób na trwałym nośniku. Jeżeli nie jest to możliwe w sposób uzasadniony, przed zawarciem umowy na odległość zostanie wskazane, gdzie warunki mogą być elektronicznie wglądane oraz że na żądanie konsumenta zostaną przesłane elektronicznie lub w inny sposób nieodpłatnie.
W przypadku, gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków mają zastosowanie również szczególne warunki dotyczące produktu lub usługi, stosuje się odpowiednio ustępy drugi i trzeci, a w przypadku sprzeczności warunków konsument może powoływać się na postanowienie najbardziej korzystne dla niego.
Jeżeli jakiekolwiek postanowienie niniejszych ogólnych warunków zostanie w całości lub częściowo unieważnione lub uznane za nieważne, umowa pozostaje w mocy, a dane postanowienie zostanie niezwłocznie zastąpione przez postanowienie, które w możliwie najbliższy sposób odpowiada pierwotnemu zamysłowi.
Sytuacje nieuregulowane w niniejszych ogólnych warunkach będą oceniane "w duchu" niniejszych ogólnych warunków.
Niejasności dotyczące interpretacji lub treści jednego lub więcej postanowień naszych warunków należy interpretować "w duchu" niniejszych ogólnych warunków.
Artykuł 4 – Oferta
Jeżeli oferta ma ograniczony okres ważności lub jest składana pod określonymi warunkami, zostanie to wyraźnie wskazane w ofercie.
Oferta jest niewiążąca. Przedsiębiorca ma prawo do zmiany i dostosowania oferty.
Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi prawidłową ocenę oferty.
Jeżeli przedsiębiorca używa ilustracji, przedstawiają one wierny obraz oferowanych produktów i/lub usług. Oczywiste pomyłki lub błędy w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy.
Wszystkie ilustracje, specyfikacje i dane w ofercie mają charakter orientacyjny i nie mogą stanowić podstawy do odszkodowania lub rozwiązania umowy.
Ilustracje produktów przedstawiają wierny obraz oferowanych produktów. Przedsiębiorca nie może zagwarantować, że wyświetlane kolory dokładnie odpowiadają rzeczywistym kolorom produktów.
Każda oferta zawiera takie informacje, aby było jasne dla konsumenta, jakie prawa i obowiązki są związane z przyjęciem oferty. W szczególności dotyczy to:
- 
Ceny, z wyjątkiem kosztów celnych i podatku VAT od importu. Te dodatkowe koszty ponosi klient na własne ryzyko. Usługi pocztowe i/lub kurierskie stosują specjalny system dotyczący usług pocztowych i kurierskich w odniesieniu do importu. System ten ma zastosowanie, jeśli towary są importowane do kraju docelowego w UE, co ma miejsce również w niniejszym przypadku. Usługi pocztowe i/lub kurierskie pobierają podatek VAT (ewentualnie wraz z naliczonymi kosztami celnymi) od odbiorcy towaru; 
- 
Ewentualne koszty wysyłki; 
- 
Sposób zawarcia umowy i jakie czynności są do tego wymagane; 
- 
Czy prawo do odstąpienia od umowy ma zastosowanie; 
- 
Sposób płatności, dostawy i wykonania umowy; 
- 
Termin akceptacji oferty lub termin, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę; 
- 
Wysokość taryfy za komunikację na odległość, jeżeli koszty korzystania z techniki komunikacji na odległość są obliczane na innej podstawie niż standardowa taryfa za użyte środki komunikacji; 
- 
Czy umowa po zawarciu będzie archiwizowana, a jeśli tak, to w jaki sposób konsument będzie miał do niej dostęp; 
- 
Sposób, w jaki konsument przed zawarciem umowy może sprawdzić i w razie potrzeby poprawić podane przez siebie dane; 
- 
Języki, w których oprócz języka niderlandzkiego można zawrzeć umowę; 
- 
Kody postępowania, którym podlega przedsiębiorca, oraz sposób, w jaki konsument może zapoznać się z tymi kodeksami drogą elektroniczną; 
- 
Minimalny czas trwania umowy na odległość w przypadku umowy długoterminowej. 
Opcjonalnie: dostępne rozmiary, kolory, rodzaje materiałów.
Artykuł 5 – Umowa
Umowa zostaje zawarta, z zastrzeżeniem postanowień ustępu 4, w momencie, gdy konsument przyjmuje ofertę i spełnia określone warunki.
Jeżeli konsument zaakceptował ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdza elektronicznie otrzymanie przyjęcia oferty. Dopóki przyjęcie nie zostanie potwierdzone przez przedsiębiorcę, konsument może rozwiązać umowę.
Jeżeli umowa zawierana jest elektronicznie, przedsiębiorca podejmie odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia elektronicznego przekazu danych i zapewni bezpieczne środowisko internetowe.
Jeżeli konsument ma możliwość płatności elektronicznej, przedsiębiorca zapewni odpowiednie środki bezpieczeństwa.
Przedsiębiorca może, w granicach prawa, sprawdzić, czy konsument jest w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań płatniczych oraz wszelkie fakty i czynniki istotne dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli przedsiębiorca ma podstawy do niewchodzenia w umowę na podstawie tego badania, jest uprawniony do odmowy zamówienia lub wniosku lub do związania realizacji specjalnymi warunkami.
Przedsiębiorca przekaże konsumentowi wraz z produktem lub usługą następujące informacje, pisemnie lub w taki sposób, aby konsument mógł je przechowywać na trwałym nośniku:
- 
Adres siedziby przedsiębiorcy, do którego konsument może zgłaszać reklamacje; 
- 
Warunki i sposób korzystania z prawa do odstąpienia od umowy lub wyraźne wyłączenie prawa do odstąpienia; 
- 
Informacje o istniejących usługach posprzedażnych i gwarancjach; 
- 
Informacje określone w artykule 4 ustęp 3 niniejszych warunków, chyba że przedsiębiorca już je przekazał przed zawarciem umowy; 
- 
Wymogi dotyczące rozwiązania umowy, jeżeli umowa ma trwać dłużej niż jeden rok lub jest zawarta na czas nieokreślony. 
W przypadku umowy długoterminowej, przepis powyższego ustępu dotyczy wyłącznie pierwszej dostawy.
Każda umowa jest zawierana pod warunkiem dostępności zamówionych produktów.
Artykuł 6 – Prawo do odstąpienia od umowy
Przy zakupie produktów konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Okres odstąpienia rozpoczyna się w dniu po otrzymaniu produktu przez konsumenta lub osobę trzecią wskazaną przez konsumenta, która nie jest przewoźnikiem.
W okresie odstąpienia konsument będzie ostrożnie obchodził się z produktem i opakowaniem. Będzie rozpakowywać lub używać produktu tylko w zakresie niezbędnym do określenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
Jeżeli skorzysta z prawa do odstąpienia od umowy, konsument zwróci produkt wraz ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami, o ile to możliwe w stanie oryginalnym i opakowaniu, zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami dostarczonymi przez przedsiębiorcę.
Konsument, który chce skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, musi poinformować o tym przedsiębiorcę w ciągu 14 dni od otrzymania produktu. Konsument musi to zrobić w formie pisemnej/e-mailowej.
Po zgłoszeniu woli odstąpienia konsument musi zwrócić produkt w ciągu 14 dni. Konsument powinien móc udowodnić, że towar został zwrócony na czas, np. poprzez dowód nadania.
Jeżeli po upływie wyżej wskazanych terminów konsument nie zadeklarował chęci skorzystania z prawa do odstąpienia ani nie zwrócił produktu, zakup staje się faktem dokonanym.
Artykuł 7 – Koszty w przypadku odstąpienia od umowy
Jeżeli konsument skorzysta z prawa do odstąpienia, koszty zwrotu produktu ponosi konsument.
Jeżeli konsument zapłacił kwotę, przedsiębiorca zwróci ją jak najszybciej, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od odstąpienia. Warunkiem jest otrzymanie produktu z powrotem lub dostarczenie przez konsumenta wiarygodnego dowodu wysyłki zwrotnej.
Artykuł 8 – Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy
Przedsiębiorca może wyłączyć prawo konsumenta do odstąpienia od umowy w odniesieniu do produktów i usług opisanych w ustępach 2 i 3.
Wyłączenie prawa do odstąpienia jest możliwe tylko wtedy, gdy przedsiębiorca wyraźnie to wskazał w ofercie, najpóźniej przed zawarciem umowy.
Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe tylko w odniesieniu do produktów:
- 
Wykonanych według specyfikacji konsumenta; 
- 
Wyraźnie spersonalizowanych; 
- 
Które ze względu na swój charakter nie mogą zostać zwrócone; 
- 
Które szybko się psują lub starzeją; 
- 
Których cena zależy od wahań na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu; 
- 
Pojedynczych gazet i czasopism; 
- 
Nagrań audio i wideo oraz oprogramowania komputerowego, których opakowanie zostało otwarte przez konsumenta; 
- 
Produktów higienicznych, których opakowanie zostało otwarte. 
Wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy jest możliwe w odniesieniu do usług:
- 
Dotyczących zakwaterowania, transportu, usług gastronomicznych lub wypoczynkowych realizowanych w określonym dniu lub w określonym okresie; 
- 
Których realizacja rozpoczęła się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem okresu odstąpienia; 
- 
Dotyczących zakładów i loterii. 
Artykuł 9 – Cena
W okresie ważności oferty ceny oferowanych produktów i/lub usług nie zostaną podwyższone, z wyjątkiem zmian wynikających ze zmian stawek VAT.
Niezależnie od poprzedniego ustępu, przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi, których ceny podlegają wahaniom na rynku finansowym, na który przedsiębiorca nie ma wpływu, po cenach zmiennych. W ofercie zostanie to wyraźnie zaznaczone.
Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy wynikają z przepisów ustawowych lub regulacyjnych.
Podwyżki cen po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy przedsiębiorca to zastrzegł i:
- 
Są one wynikiem ustawowych przepisów lub regulacji; lub 
- 
Konsument ma prawo rozwiązać umowę ze skutkiem od dnia wejścia w życie podwyżki cen. 
Miejscem dostawy jest, zgodnie z artykułem 5 ustęp 1 ustawy o podatku obrotowym z 1968 roku, kraj rozpoczęcia transportu. W tym przypadku dostawa następuje poza UE. Następnie usługodawca pocztowy lub kurierski pobierze VAT importowy lub opłaty celne od klienta. Dlatego przedsiębiorca nie nalicza VAT-u.
Wszystkie ceny są z zastrzeżeniem błędów drukarskich i typograficznych. Za skutki błędów drukarskich i typograficznych nie ponosi się odpowiedzialności. W przypadku błędu drukarskiego przedsiębiorca nie jest zobowiązany do dostarczenia produktu po niewłaściwej cenie.
Artykuł 10 – Zgodność i Gwarancja
Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi są zgodne z umową, specyfikacjami podanymi w ofercie, rozsądnymi wymaganiami jakości i/lub użyteczności oraz obowiązującymi w dniu zawarcia umowy przepisami prawnymi i/lub przepisami wydanymi przez organy państwowe.
Jeżeli zostało to uzgodnione, przedsiębiorca zapewnia również, że produkt nadaje się do innego niż zwykłe użycie.
Gwarancja udzielona przez przedsiębiorcę, producenta lub importera nie ogranicza ustawowych praw i roszczeń konsumenta wynikających z umowy względem przedsiębiorcy.
Wszelkie wady lub błędnie dostarczone produkty muszą być zgłoszone pisemnie do przedsiębiorcy w ciągu 14 dni od dostawy. Produkty muszą zostać zwrócone w oryginalnym opakowaniu i w stanie nowym.
Okres gwarancji udzielanej przez przedsiębiorcę odpowiada okresowi gwarancyjnemu producenta. Przedsiębiorca nigdy nie odpowiada za ostateczną przydatność produktów do każdego indywidualnego zastosowania przez konsumenta, ani za jakiekolwiek porady dotyczące użycia lub zastosowania produktów.
Gwarancja nie obowiązuje w przypadku:
- 
Jeżeli konsument sam naprawił i/lub zmodyfikował dostarczone produkty lub zlecił ich naprawę i/lub modyfikację osobom trzecim; 
- 
Jeżeli produkty były narażone na nietypowe warunki lub były używane w sposób niewłaściwy lub niezgodny z instrukcjami przedsiębiorcy i/lub opakowania; 
- 
Jeżeli wady wynikają całkowicie lub częściowo z przepisów prawnych dotyczących rodzaju lub jakości użytych materiałów. 
Artykuł 11 – Dostawa i Realizacja
Przedsiębiorca zachowa najwyższą staranność przy przyjmowaniu i realizacji zamówień na produkty.
Miejscem dostawy jest adres, który konsument podał przedsiębiorcy.
Zgodnie z artykułem 4 niniejszych ogólnych warunków, przedsiębiorca zrealizuje przyjęte zamówienia bezzwłocznie, ale nie później niż w ciągu 30 dni, chyba że uzgodniono dłuższy termin dostawy.
Jeżeli dostawa jest opóźniona lub zamówienie nie może być zrealizowane lub tylko częściowo, konsument zostanie o tym poinformowany nie później niż w ciągu 30 dni od złożenia zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo rozwiązać umowę bez kosztów i ma prawo do ewentualnego odszkodowania.
W przypadku rozwiązania umowy zgodnie z powyższym ustępem, przedsiębiorca zwróci konsumentowi jak najszybciej, ale najpóźniej w ciągu 14 dni, zapłaconą kwotę.
Jeżeli dostawa zamówionego produktu okaże się niemożliwa, przedsiębiorca dołoży wszelkich starań, aby dostarczyć produkt zastępczy. Najpóźniej przy dostawie zostanie jasno i zrozumiale wskazane, że dostarczono produkt zastępczy.
W przypadku dostarczenia produktów zastępczych prawo do odstąpienia od umowy nie może zostać wyłączone. Koszty ewentualnego zwrotu ponosi przedsiębiorca.
Ryzyko uszkodzenia i/lub utraty produktów spoczywa na przedsiębiorcy do momentu dostarczenia ich konsumentowi lub osobie trzeciej wskazanej przez konsumenta.
Artykuł 12 – Umowy długoterminowe: czas trwania, rozwiązanie i przedłużenie
Rozwiązanie:
Konsument może w każdej chwili rozwiązać umowę zawartą na czas nieokreślony, dotyczącą regularnej dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, z zachowaniem uzgodnionych zasad wypowiedzenia i okresu wypowiedzenia wynoszącego maksymalnie jeden miesiąc.
Konsument może również w każdej chwili rozwiązać umowę zawartą na czas określony dotyczącą regularnej dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, z końcem uzgodnionego okresu, z zachowaniem zasad wypowiedzenia i maksymalnie jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
Konsument może rozwiązać umowy określone powyżej:
- 
W każdej chwili, bez ograniczeń co do rozwiązania w konkretnym terminie lub okresie; 
- 
Przynajmniej w taki sam sposób, w jaki zostały one zawarte; 
- 
Z zawsze jednakowym okresem wypowiedzenia, jaki przedsiębiorca zastrzegł dla siebie. 
Przedłużenie:
Umowa zawarta na czas określony dotycząca regularnej dostawy produktów lub usług nie może być automatycznie przedłużana lub odnawiana na określony czas.
Niezależnie od powyższego, umowa zawarta na czas określony dotycząca dostawy dzienników, tygodników lub czasopism może być automatycznie przedłużona maksymalnie o trzy miesiące, jeżeli konsument może rozwiązać przedłużoną umowę z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
Umowa zawarta na czas określony dotycząca regularnej dostawy produktów lub usług może być przedłużona na czas nieokreślony jedynie wtedy, gdy konsument może ją w każdej chwili rozwiązać z miesięcznym okresem wypowiedzenia oraz z maksymalnie trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia w przypadku dostawy dzienników, tygodników i czasopism rzadziej niż raz w miesiącu.
Umowa próbna lub wprowadzająca dotycząca regularnej dostawy dzienników, wiadomości i czasopism (subskrypcja próbna lub promocyjna) nie jest automatycznie przedłużana i kończy się automatycznie po zakończeniu okresu próbnego lub promocyjnego.
Czas trwania:
Jeżeli umowa trwa dłużej niż rok, konsument może po upływie roku rozwiązać umowę w każdym momencie, z zachowaniem maksymalnie jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia, chyba że rozsądek i uczciwość sprzeciwiają się rozwiązaniu przed końcem uzgodnionego czasu trwania.
Artykuł 13 – Płatność
O ile nie uzgodniono inaczej, kwoty należne konsumentowi powinny zostać zapłacone w ciągu 7 dni roboczych od rozpoczęcia okresu odstąpienia określonego w artykule 6 ustęp 1.
W przypadku umowy o świadczenie usług, ten termin zaczyna biec od momentu otrzymania przez konsumenta potwierdzenia umowy.
Konsument jest zobowiązany niezwłocznie zgłosić przedsiębiorcy wszelkie nieprawidłowości w podanych lub wskazanych danych płatniczych.
W przypadku braku płatności ze strony konsumenta, przedsiębiorca ma prawo, z zachowaniem ustawowych ograniczeń, naliczyć rozsądne koszty, które zostały wcześniej podane do wiadomości konsumenta.
Artykuł 14 – Procedura reklamacyjna
Reklamacje dotyczące wykonania umowy muszą zostać złożone do przedsiębiorcy w ciągu 7 dni od stwierdzenia wady, w sposób pełny i jasno opisany.
Reklamacje zgłoszone przedsiębiorcy zostaną rozpatrzone w ciągu 14 dni od ich otrzymania.
Jeżeli rozpatrzenie reklamacji wymaga dłuższego czasu, przedsiębiorca poinformuje o tym konsumenta w terminie 14 dni, podając przewidywany termin udzielenia szczegółowej odpowiedzi.
Jeżeli reklamacja nie zostanie rozwiązana w drodze wzajemnych konsultacji, powstaje spór podlegający procedurze rozstrzygania sporów.
Reklamacja nie zawiesza zobowiązań przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca wyraźnie wskaże inaczej na piśmie.
Jeżeli reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca według własnego uznania bezpłatnie wymieni lub naprawi dostarczony produkt.
Artykuł 15 – Spory
Umowy między przedsiębiorcą a konsumentem, do których mają zastosowanie niniejsze ogólne warunki, podlegają wyłącznie prawu niderlandzkiemu.
Dotyczy to również sytuacji, w których konsument zamieszkuje za granicą.
